ازاى اسجل رقم أثناء المكالمة

ازاى اسجل رقم على الاندرويد اثناء المكالمة يعنى لو حد بيملينى رقم ازاى اكتبه

رأي واحد حول “ازاى اسجل رقم أثناء المكالمة”

  1. فيه أكثر من طريقة تمكنك من حفظ اي رقم اثناء المكالمة بدون اضافة مكالمة او الغاء المكالمة الحالية , في البداية هنركز علي طريقة بسيطة وبدون اي برامج من خلال الهاتف وبشكل مباشر إليكم التفاصيل :: 

    ١: اثناء المكالمة افتح الميك بحيث تسمع المتصل واخرج من شاشة المكالمة ثم حدد علي برنامج الاسماء في الهاتف ثم من سجل الاسماء هتلاحظ ظهور ايقونة اضافة اسم وهي المشار اليها بالرقم (٢) في السكرين شوت بمجرد الضغط عليها هيظر بالكامل امكانية حفظ اسم باضافة الاسم والرقم وباقي التفاصيل وفي النهاية اضغط علي ايقونة الصح بالأعلي لحفظ الاسم .

    https://wingiz.com/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13_13-14-29.jpg

    ملخص الطريقة السابقة الخروج من شاشة المكالمة والدخول الي سجل المكالمات ثم اضافة جهة اتصال كل الخطوات اثناء المكالمة وبطبيعة الحال هيكون الميك مفتح بحيث تسمع المتصل او لو بستخدم سماعات الرأس .

    ٢: الطريقة الثانية وهي الطريقة المعتادة بإستخدام اي من برامج الكتابة النصية مثل برنامج الملاحظات Google Keep حمله من المتجر ان لم يكن موجود علي جهازك التطبيق من برامج جوجل الافتراضية علي الهاتف مهم ومفيد جداً في حفظ الملاحظات .

    https://wingiz.com/wp-content/uploads/2018/05/2018-05-13_13-19-41.jpg

    هتخرج من شاشة الاتصال بعد فتح الميك ثم افتح برنامج الملاحظات وابدء في تدوين الرقم وبالانتهاء تقدر تعمل نسخ للرقم ولصق في برنامج الاتصال علي الهاتف او تحفظ الرقم في سجل المكالمات الاهم اصبح لديك نسخة من الرقم محفوظة علي الهاتف في برنامج الملاحظات .

    ٣: فيه طرق أخري مثل تسجيل المكالمات او استخدام برامج بتظهر ايقونة علي شاشة الاتصال لحفظ المكالمات لكن لا نفضل مثل هذه البرامج حيث ان الامر بسيط ولا يحتاج الي اضافة برنامج مخصوص علي الهاتف .

    أتمني ان تجد هذه الاجابة مفيدة .

التعليقات مغلقة.